nytt år, nytt jag (klyschigt, men sant)

Kategori: Allmänt

Jajemen.

2017, välkommen. Som ni såg och läste i tidigare inlägg så har jag gjort mycket roliga saker 2016. Dock har mina känslor och tankar ofta varit någon helt annanstans, och mitt liv har varit en berg och dalbana. Jag blev som sagt av med mitt jobb på Elgiganten i slutet av september/början av oktober. Så har sökt jobb sedan dess, dock inte stressat jättemycket med jobbsökandet då jag verkligen ville hitta ett jobb som jag skulle trivas med och verkligen skulle vilja ha. Nu efter jul och nyår har det ringt massa olika företag till mig för intervjuer. Och i tisdags var jag i högsby på deras utbilningscenter (gymnasium) för intervju till en administrativ tjänst. Och cirkus 3-4 timmar efter intervjun ringer dom och säger att dom gillar mig och vill anställa mig. Och vad gjorde jag? Självklart tackade jag ja, är precis ett sådant jobb jag vill ha och tror det kommer passa mig perfekt. Det är en social tjänst då man har mycket kontakt med både lärare och elever men även en väldigt administrativ tjänst med mycket pappersarbete och datorarbete. Så på onsdag börjar jag jobba som administrativ assistent på högsby utbildningscenter! Wish me luck 💁🏼


Kommentarer


Kommentera inlägget här: