hejdå 2016 - varmt välkommen 2017. del 2

Kategori: Allmänt

JULI
Ja, eftersom jag var ny på Elgiganten så hade jag ingen semester denna sommar. Jag jobbade varannan helg och var ledig varannan. Men liksom juni så har även juli en tendens till att vara fullbokad, och inget undantag detta år. 
 
I början av juli var det traktorpulling i målilla, så fest ute på motorbanan blev det såklart.
 
Den 9 juli åkte Ellen och jag lite spontant till Kalmar för att se Miriam Bryant och Lars Winnerbäck. Det var varmt och skönt, gött sällskap, bra musik, som slutade med att jag sov i en bil då vi inte hade någonstans att sova. Haha.
 
De två kommande helgerna efter det åkte jag till Öland. Anledning? Fylla på strand hotell. Jajemen. Vad är en sommar utan fest och after beach på strand? Så jäkla bra. Favoritstället alla gånger. Längtar redan till sommaren och strand. Mamma och jag spontanbokade även Badjävlar på Slottsruinen, och som vi skrattade. Det tråkiga var dock att Måns Möller och Özz Nûjen drog samma skämt som de gjorde i Sveriges historia så dom hade vi ju redan hört.
 
Sista helgen i juli var det dags för logfest, behöver jag ens säga mer? Så jäkla rolig och lyckat. Mat, lekar, dans, goa människor och musik på en loge ute i skogen, vad kan gå fel där liksom? Temat var även white & gold, och alla hade gått all in. 
 
AUGUSTI
 
Ja, augusti och sommaren börjar ta slut. Vi fick en ny chef och butiksägare på Elgiganten i Kalmar så det var mycket jobb och övertid där denna månad. Men jag hann med en heeeel del roligheter ändå.
 
Startade månaden med att åka till Öland på min lediga dag mitt i veckan. Moster med familj från Uddevalla var där, så mormor och jag tog min lilla pärla och for dit för sol, bad och trevligt häng. 
 
Första helgen i augusti fyllde Lise 50, och självklart skulle det firas med partaj på deras trädgård. Fullt med folk, mat, alkohol och musik. Martina och jag var kvar sist på festen som vanligt. Dagen efter var det fest igen, då med Lotta och Josefine i Hultsfred. Mat och dryck på Hulingen.
 
Sen kom äntligen GP-helgen. Målillas favorit helg. På fredagen hade vi ordnat party hemma hos Anna och bjudit hem våra närmaste och roligaste vänner. Vi ordnade med mat, lekar och snapsar. Jag och min kusin åkte ut till banan, träffade goa människor, jag spårade och ja. Haha. Dagen efter hade vi bokat Hulingens tak, för bad och alkohol som uppladdning inför kvällens GP. Jag var fortfarande full när vi kom dit, men trevligt var det. Sen var det dags för GP, dock regnade det bort så det var bara att ladda om för fest. Speedwayen kördes dagen efter istället, i strålande solsken och göttigt väder.
 
Resten av Augusti var ganska lugn, då jag jobbade. Var på parkfest och marknadsfest i Hultsfred, men var nykter då jag, som sagt, jobbade.
 
SEPTEMBER
September var en oerhört omtumlande månad. Idag är jag väldigt glad för det dock. Men då var det ganska påfrestande och jobbigt. Under slutet av månaden, precis innan Lotta och jag åkte till Stockholm, fick jag reda på att jag inte skulle få vara kvar på Elgiganten, det tog hårt, var tungt eftersom jag inte ville återgå till jobbsökandet, inte ville vara arbetslös.
 
Mamma och jag spontanbokade tatueringstid, och en vecka senare så satt den där. Jag är fortfarande otroligt nöjd. På bilden är den fortfarande lite svullen, därav ser den väldigt ojämn och dålig ut.
 
I September var det återigen dags för ett kärt återseende med mina favoriter. Denna gång i Helsingborg. Vi hade planerat drinkkväll, och utgång. Jossi åkte hem på lördagen, men Steffi och jag körde utgång då också, såklart.
 
Jag fick hem min bebis. Var så nöjd och kär i den, och är det fortfarande.
 
Var även kattvakt åt dessa små bebisar en helg, så bodde därmed i Hultsfred den helgen.
 
Sen kom helgen som Lotta och jag väntat på i cirkus ett år. Vår Stockholms helg innehållandes JUSTIN BIEBER. Vi var så taggade i bilen upp och på hotellrummet innan. Vi bodde precis bredvid arenan och kunde se kön in från vårat fönster. Och ja, han är ju förjääävla snygg den där Justin. Vi vart dock lite besvikna över att han körde playback på i princip alla låtarna. Men att bara få se honom var ju en grej i sig, så vi var nöjda ändå. Dagen efter konserten gick vi på stan i 10?!?!! timmar, haha. Därefter kom Fredrik och besökte oss på hotellet och vi satt i baren och tog ett x antal drinkar innan vi somnade. En helt galet bra resa. Precis vad jag behövde just då, då jag precis blivit av med jobbet.
 
OKTOBER
Ja, mitt liv var rörigt. Spenderade mest tid vid datorn för att söka jobb och annat. Pratade med facket var och varannan dag för att jag skulle veta vad som gällde med min lön och semesterersättning osv. Så det var mycket här.
 
När mamma fyllde år i september fick hon biljetter till Orups krogshow i Linköping. Så jag mamma och pappa tog bilen mot Linköping för shopping, mat och Orup. Skulle lära päronen hur pinchos fungerade också, haha. Det är svårt att lära en gammal hund o sitta, som man säger. Men dom klarade det. Kvällen innan Linköping hade Elin inflyttningsfest, så ett gäng tjejer samlades hos henne för att sedan dra till metropol. Så jag var ju inte den piggaste dagen efter när vi skulle gå i Linköping hela dagen.
 
I oktober var det även dags för Sannas babyshower. Lotta och hennes mamma hade fixat och styrt och gjort så fint. Och vi lyckades även överraska Sanna, för hon hade ingen aning!
 
Ja, det jag gjorde mest denna månad var att söka jobb och åka runt på massa arbetsintervjuer på alla möjliga ställen här omkring.
 
Isabell och jag blev sugna på bowling, så vi frågade killarna om de ville med och det ångrade dom nog att dom tackade ja till. Isabell och jag utklassade dom, typ. Efter bowlingen gick vi till Hulingen för att spendera resten av kvällen där.
 
Amanda kom hem en helg i oktober. De drack lite vin och helt spontant åkte vi in till Vimmerby och Kharma där vi mötte upp alla Målillagrabbar.
 
Bandysäsongen drog äntligen igång, och vi åkte fram och tillbaka till både Nässjö och Vetlanda för att heja på Målilla.
 
NOVEMBER
Som den vintermänniska jag är så älskar jag när det börjar bli kallare ute, då vet man att bandyn drar igång och skidsäsongen närmar sig.
 
Och i november föll den första snön och det var så oerhört fint överallt, kolla bara. Vitt vitt vitt vitt vitt vitt!
 
Detta lilla knyte kom även till världen, lilla Oscar. Så oerhört fin och gosig. Så jag var självklart tvungen att besöka Sanna och den lille. 
 
Amanda, Kajsa och Frida fyllde år i november och det skulle firas. Förfest hos Frida för att sedan ta oss vidare till Pumpen. Jag är verkligen inget fan av Pumpen, men det var helt okej denna gång. Säkerligen tack vare att Virserum och Järnforsern borna var där.
 
Mamma och jag hade bokat biljetter till Lena Philipsson i Kalmar. Vilken jävla pangbrud hon är, och vilken show. Hon är ju helt makalöst fantastisk.
 
Har tyvärr ingen bild från det, men i November hade Tove och jag bokat in en dagstur till Stockholm. Mall of scandinavia och julmarknad i gamla stan. Dock hittade vi ingen parkering i gamla stan så vi var bara vid slottet och vände. Haha. Men så tacksam över att jag träffade Tove via Elgiganten och så tacksam över att vi fortfarande håller kontakten. Så fin människa!
 
DECEMBER
Och då börjar denna resumé gå mot sitt slut. December är det ju också alltid fullt upp heeela tiden. Det är bandy, bandy, bandy, fest, jul, fest, bandy, nyår.. Ja!
 
Som sagt, December startade med bandy. Men jag klagar inte. Bättre vinterintresse kan man knappast ha. Och jag älskar Målilla bandy, Happy Clappers och Målilla. 
 
Det var äntligen dags för Frida och mig att åka till Linköping för att se Håkan. Och jävlar vilken show. Det var ös rakt igenom. Och om jag var sjuk innan så vart jag ännu sjukare efter konserten. Skrek konstant och hade ingen röst kvar när vi lämnade arenan. Mötte upp lite Hultsfredbor och drog till ett uteställe som bara spelade Håkanlåtar, halva priset på drinkar och beerpong. Jag var helt slut, men vi hade jäkligt kul.
 
Mamma och jag hade en vision om ett fint julkort vi skulle ta på katterna i deras tomteluvor som vi hade köpt till dom. Och det var lättare sagt än gjort. Dom ville verkligen inte ha på sig dom och verkligen inte sitta still. Men efter lite tvång och "våld" så fick vi till ett helt okej. (Det understa av dom).
 
Julafton var kommen och vi hade bestämt att alla skulle ha jultröjor på sig, självklart hade alla vi tjejer lyckats hitta en sådan och en gruppbild togs. Hade nog en av de mysigaste jularna på länge. Alla var på bra humör, maten var toppen, julklappsleken och sånt bra sällskap.
 
På juldagen var det självklart dags för hemvändarkväll på metropol. Vi samlades några sköna personer hos Frida för att förfesta lite, sånt himla kärt och fint återseende av alla. Sen drog vi vidare till metropol och kramades, dansade och drack alkohol. Så bra kväll. Dagen efter var det dags för annandagsbandy borta på vallen, och efter det följde en traditionsenlig fest såklart.
 
Då jag tänkte att under julen är de flesta hemma i skogarna, så varför inte passa på att ha en återträff med gamla goa damlaget? Sagt och gjort, så sågs vi. Åt tacos och spelade bandy. Så himla härligt och prata minnen och spela lite. Vad jag saknar bandyn.
 
Och självklart avslutade vi detta omtumlande, berg-o-dalbane år med en jäkla fest, som sig bör. Vi samlades ett gött gäng hemma hos Martina. Jag och Martina hade styrt upp trerätters, ordnat med pynt, snaps och snapsvisor. Så det var bara för våra gäster att slå sig ner. Och vilken kväll vi hade. Så himla bra avslut på 2016, och ett bra jäkla nyår helt enkelt. Efter 12slaget kom även lite annat folk och vi var helt plötsligt massa goa människor i huset. Det är det jag älskar med Målilla, gemenskapen. Att alla sluter upp och umgås tillsammans.
 
Men tack 2016, du har varit ett helvetes år med jävligt mycket bra minnen ändå. Jag har lärt mig väldigt mycket detta år och blivit enormt mycket starkare som person. Men detta år, 2017, är det jag som är den viktigaste personen i mitt liv. Fokus kommer ligga på att jag ska må bra och jag ska försöka lära mig att prioritera mig själv. Än så länge har detta året varit helt okej, första dagarna sög. Men nu börjar jag känna att det går min väg. Och jag har så jäkla mycket roligt att se fram emot detta år. Och jag ska försöka dela med mig av det här. Annars kan ni ju alltid följa mig på instagram där jag heter; @eerikanilssoon
 
Hoppas ni haft ett fantastiskt år. PUSS på er
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: