KÖPENHAMN

Kategori: Allmänt

Förra måndagen åkte jag Amanda Kajsa Rosie Anna och Frida till Köpenhamn. Jag gjorde tenta i Kalmar vid 8 på morgonen sen snabbt till tåget som gick vid 11 för att åka till Köpenhamn. Vi bodde på ett jättefint Hostel med utsikt över kanalen och läget va riktigt centralt. När vi checkat in och gjort oss klara gick vi ut och åt,sen handlade vi med oss lite alkohol och satte oss på en brygga vid vattnet där vi satt resten av kvällen.
Tisdagen gick vi upp tidigt, åt frukost, gjorde oss iordning och gick sedan genom ett soligt Köpenhamn mot Christiania. Vilket ställe!! När vi kollat runt där ett tag gick vi till stan och Ströget för att shoppa, men det slutade med att vi gjorde något helt annat och stod tillslut och snurrade runt fem stycken på en liten plattform i någon slags lägenhet mitt i Köpenhamn. Sen va det dags för mat igen, och det slutade med att vi satt kvar på den uteserveringen resten av kvällen.
På onsdagen va det dags att åka hem, vi gick upp, gjorde oss iordning, åt frukost och checkade ut. Fördrev tiden genom att åka en Paddan båt och sedan gå på stan tills det va dags att ta tåget hem. Detta var ett riktigt bra avslut på lovet med mina fina vänner!!

VÅR LILLA BEBIS

Kategori: Min Vardag

Nu har vi hämtar honom och han är hur gosig och fin som helst!!

DAGS ATT HÄMTA HEM VÅR NYA FAMILJEMEDLEM

Hej!
Som jag längtat efter denna dag. När mamma kommer hem om en timme ska vi åka till Långemåla för att hämta vår nya kattunge. Ska bli så mysigt!!!
Igår va jag med Frida och Rosie på bio, Känn ingen sorg såklart. Och herregud. Vilken film. Gåshud genom hela filmen. Och när Håkan dök upp på bioduken kunde jag inte hålla tårarna tillbaka.
Ser för övrigt fram emot helgen, Mikarla kommer hit och vi ska till hultsfred och kolla på Erik Segerstedt för att sedan festa till det på kvällen. Så bra!

FÄRDIG JOBBAT FÖR DENNA SOMMAR

Kategori: Allmänt

Hej!
De sista 2 helgerna har varit så sjukt bra. Virserums marknad förra helgen va precis som det brukar, galen. Fredagen blev det lite spontanfest med Isabell och Henke, då vi bestämde oss samma dag för att dra dit. Och om vi hade det roligt? - JA! Lördagen var det dags för en återträff med fina 9d, dock var det inte så många som kom, men vi hade det riktigt bra ändå. Va hemma hos Amanda i Kråketorp i logen och grillade och lekte lite lekar. Dock har vi alltid varit dåliga på att väl ta tag i lekar osv. så fem kampen som vi skulle köra slutade med att vi körde endast en lek. Haha. Sen drog vi vidare till marknaden senare och ja, kvällen slutade både riktigt bra, samtidigt som den slutade mindre lyckad.
Jobbade sedan en sista vecka för denna sommar, och i fredags åkte jag till Kalmar för att festa på Kalmar stadsfest med mina Kalmisar. Fredagen blev lite lugnare, och vi gick inte ut. Men lördagen blev riktigt lyckad. Kom en massa folk hemifrån till förfesten och sen gick vi till stan för att kolla Petra Marklund och sen spenderade vi kvällen på Vallen. Hur bra som helst. Och denna vecka ägnar jag åt att plugga. Men i helgen är det fest, ska träffa Sveriges snyggaste kille, mmmm <3