hejdå 2016 - varmt välkommen 2017. del 1

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag tänkte att jag skulle göra som en lite årsresumé. Mest för min egna skull. Detta året har känts som ett av de sämsta. Men när jag ändå tänker på allt jag gjort detta året så inser jag att det kanske inte har varit så jäkla dåligt. Det kanske bara är jag som har mått dåligt känslomässigt. Så nu tänkte jag göra en liten resumé av året. Kommer dela upp den i olika delar, hur många det blir vet jag inte än. Det beror helt på hur mycket material jag hittar till den. Men hoppa ni ska tycka det är intressant också.
 
JANUARI
Vad jag minns så började januari på topp. Jag var lycklig, lite småförälskad, var färdig med plugget och jag var väldigt mycket i favoritstaden Göteborg.
 
På trettondagsafton startade vi en ny tradition, grillning och mys i snön. SÅ himla trevligt och härligt. Med mitt fina Morota-gäng!
 
Samma dag var det även dags för partaj och lite kalasande för Victor som fyllde år.
 
Som vanligt så var det även mycket bandy och fest borta i HC-stugan.
 
Var en hel del i Göteborg i Januari, bland annat för en återträff med dessa sköna bönor. Oerhört glad att jag lärt känna dom, mina fantastiska Kalmisar!
 
FEBRUARI
I februari verkar det inte ha hänt så mycket mer än massa fester, var en vända till Ullared också. Var även arbetslös här och sökte jobb mest hela dagarna. Började tillslut jobba på Luxo för att inte behöva gå hemma och vara pank. Känslomässigt var jag ganska ostabil här, vad jag minns.
 
Vi firade Sannas 25-årsdag. Och herregud vad roligt vi hade. Maskerad med temat "den förtrollade skogen" och jag var utklädd till rödluvan. Så glad och tacksam över att ha Hägg-systrarna i mitt liv.
 
Jag var en sväng i Kalmar också, hälsade på Jossan och Michaela. Vi partajade och var på Björn Rosenström. Så himla bra helt enkelt. 
 
MARS
Marsmånad har jag i stort sett inget minne av alls, var fortfarande arbetslös. Eller ah, jag jobbade ju på Luxo, men det räknas inte. Förmodligen festade jag en hel del. Vet att jag var på Markus Krunegård på Hulingen och att vi var på E-type på Mässhallarna i Vimmerby. Annars hängde jag en vecka i Åre med familjen bara.
 
Förfest innan Markus Krunegård. Var dock så sena ner till Hulingen att jag bara såg 3 låtar av honom. Men jag var nöjd ändå.
 
Dagen efter Markus Krunegård var det dags att åka mot Åre. Resan upp var ingen höjdare för jag var så förbnnat bakfull att jag var tvungen att spy på vägen upp. Men resten av vecka var toppen. Go skidåkning, afterski och god mat. Så himla bra.
 
APRIL
I April trodde jag att mitt liv tog en vändning. Jag fick ett jobb på 75% i Vetlanda, jag gick på Bootcamp och jag började bli en gladare person. Höll på att glömma, jag gjorde även mitt hittills största köp, en alldeles egen bil!!!
 
Mamma och jag började månaden med att åka till Kalmar en natt, detta var hennes julklapp från mig. Det var toppen väder denna helg, så vi satt ute på uteserveringar i Kalmar och drack drinkar innan det var dags att gå på Sveriges historia med Måns Möller och Özz Nûjen. Så himla roligt och sån himla lyckad present!
 
4 april började jag sedan att jobba på Elgiganten som säljare av vitvaror. Till en början trivdes jag bra, så jäkla mycket att lära och kunna. Men såna himla fina och roliga kollegor.
 
Detta är en gammal bild, meeen. Det var även dags för Miriam Bryants spelning på Metropol och vem var överlycklig, jättefull och stod skriksjungandes typ längst fram helt ensam? Jo, jag. Skulle även jobba dagen efter men det sket jag i då. Hade även en så bra förfest hemma hos Lotta med henne och Josefine, i lagade mat och tog igen massa tid.
 
Jag färgade håret, bort med mitt lila, svarta, bruna, gröna, gråa hår, och blev aningen ljusare. Skulle även åkt till Göteborg i April för att hänga med tjejerna, dock blev jag sjuk och var verkligen dålig länge också.
 
Har diskuterat detta, men jag tror att vi på Valborg var i Vimmerby på Prime och dansade med Anders Bagge.
 
MAJ
I maj hände det en hel del. Hängde massor med mina goa vänner. Det var bal, jag var i Göteborg x2 och badade på Hulingens tak.
 
Var och fiskade med mina goa vänner en kväll och det var sådär härligt vårigt fint ute.
 
Min bror och kusin hade sin bal och dom var så galet fina, kolla bara på dom!!
 
Steffi och jag åkte till Göteborg några dagar, spenderade kvällarna och dagarna på uteserveringar. Drack strawberry daiquiris och njöt av solen. Var så galet varmt i Göteborg dessa dagar, trots att det bara var början på Maj. Men det vi var i Göteborg för var självklart att gå på Mumford & sons, och herregud. Blev kär i Marcus Mumford och det var verkligen en av de bästa konserterna jag varit på. WOW!
 
Var på Hulingen med dessa pangbrudar, käkade god mat, och tog första doppet (för vår del då) i Hulingens jacuzzi på taket, så himla gött, vilken utsikt och vilka vänner.
 
Spontana och sköna som Isabell och jag är så bokade vi ett rum på Gothia Towers när vi satt där i badet på Hulingen, och dagen efter var vi påväg till Göteborg för att överraska våra grabbar och gå på Summerburst. Haha, vill ha mer av sånt här i mitt liv. Gud vad jag behövde det just då.
 
JUNI
Och så var juni kommet, och juni är ju alltid den månaden man har fullt upp. Varje helg och varje dag är fullbokad känns det som.
 
Helgen efter vi hade varit i Göteborg på Summerburst var det dags att åka till Göteborg igen. Denna gången för att gå på Håkan Hellström på Ullevi. Första dagen/kvällen spenderade vi på Liseberg, drack öl, spelade på olika godishjul och dom andra åkte karuseller. Dagen efter var dagen med stort D, mötte upp tjejerna på centralen och åkte till Amanda för lite förfest och uppvärmning. Sen satt vi några timmar i en park inne vid kungsportsplatsen och sen bar det av mot Ullevi. Och vad han levererade. WOW. Fantastiska Håkis.
 
Helgen efter Håkan, tog denna pärla (aka min bästis) sin examen och det skulle självklart firas. Hon hade bjudit in till fest, ordnat med mat och lekar. Kvällen avslutade vi på öltältet i Vimmerby.
 
Och helgen efter det tog min bror och kusin studenten. Herregud vad stolt jag var och är. Två av de finaste och viktigaste personerna i mitt liv.
 
Som jag sa är det fullt upp i juni, och helgen efter studenten var det dags för midsommar och min födelsedag som skulle firas på Öland med alla vännerna och familjen. Det var en galet lyckad helg som alltid, och jag bara älskar midsommar. Det är ju bäste högtiden.
 
Detta får väl vara del 1 då, så kommer resten av 2016 i del 2. Puss på er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: