Ett livstecken från mig

Kategori: Allmänt

Hej på er sköningar!

Tisdag, vecka 44. Tiden går så jäkla fort, orkar inte. Snart jul och nytt år. Hoppas på bättre lycka 2017. Men här ska vi inte sura.

Iallafall. Mina liv går i följande mönster just nu - sova, äta, söka jobb, äta, söka jobb, träna, sova och så repeat på det. Men allt jag just nu hoppas på just nu är att jag får ett jobb, får en lägenhet och en mysig famn att sova i. Vilket jag önskade mig även inför detta år. Men detta har nog varit ett av de mest jobbiga åren på mycket länge, jag orkar inte. Men det kan ju alltså bara bli bättre? Så positiva tankar.

Denna vecka består som jag sa här över, av träning och jobbsökning. Woop. Haha. Hoppas på att få dricka lite alkohol i helgen med några goa vänner för att få komma på andra tankar för ett tag. Det behöver nu.

Men ja, det var ett livstecken från mig det. Haaaade!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Hej! Har sökt och letat efter svar och även kontaktat ekonomihögskolan i Kalmar men ej fått svar än. Så försöker här. Du läste detaljhandel och service management, och visa kurser som jag har förstått ges på engelska. Innebär det att tentor osv är på engelska? Självaste föreläsningar och böcker på engelska hade jag klarat av det är värre med att skriva och formulera mig muntligt som gör mig osäker. Engelska är inte min starkaste sida men programmet i säg intresserar mig och hade passat mig så bra!

    Svar: Hej Emma!
    Det förekommer vissa kurser då man läser med internationella elever och därmed måste man presentera något muntligt på engelska eller skriva en uppsats på engelska. Tentor däremot har jag för mig att alla varit på svenska, möjligtvis att en har varit på engelska men då har man fått ha med sig ett lexikon dit.
    Men jag är inte heller bekväm med engelska och har aldrig varit, så detta var ett jobbigt moment för mig också. Men jag tycker ändå att det var helt okej, man får bra med stöd och både lärare och klasskamrater har ju förståelse för att alla inte är lika duktiga på engelska. Och alla arbeten eller uppsatser som vi gjorde på engelska var i grupp och då kan man ju fördela saker så att man själv inte behöver prata lika mycket när det är någon form av muntlig presentation osv.

    Hoppas jag kunnat hjälpa dig lite. Detaljhandel och service management är verkligen ett riktigt roligt program, och jag har haft så otroligt roligt under min tid på universitetet. Lycka till med vad du än bestämmer dig för. Och undrar du något mer får du självklart höra av dig!
    Erika Nilsson

    2016-11-28 | 12:58:57

Kommentera inlägget här: